mandag 22. juli 2019

England - Wales og Skottland Dag 1 og 2

Dag 1 - Oslo - Gardemoen

England har mye å by på - det vet vi jo, men vært der? Nei - aldri! Men til bursdagen min i år fikk jeg en togbillett med The Jacobite, og derfra har det balla på seg. Første dagen skulle egentlig ha vært 10 juli med fly fra Oslo til Gatwick, men slik ville ikke flytårnet på Gatwick at det skulle bli, og vår flight ble kansellert rett før vi var klare til å ta av fra Gardermoen.
Dag 1 kom vi ikke lenger enn til et hotell på
Gardermoen. Men vi fikk mat og seng så da var
det bare å bli enige om hva vi skulle gjøre videre.
Midt i fellesferien var alle Norwegians London-flyvninger fulle og vi fikk valget mellom å vente 3 dager, til fredag, eller ta et fly til Edinburgh dagen etter.
Etter å ha vurdert litt frem og tilbake kjøpte jeg billetter på SAS dagen etter og vi dro til London. Et døgn etter vi planla. Det vil vise seg om flyselskapet eller forsikringsselskapet er enige med meg i at dette må de dekke. Vi hadde lagt opp en fin rute, og med avgang ett døgn senere ville vi kunne rekke å komme inn på ruta igjen på dag 2

Dag 2 - Oslo - London - Windsor - Salisbury

Vi kom oss avgårde 11 juli - og landet på Heathrow. Siden vi ble forsinket og havnet på en annen flyplass, mista vi den gunstige leiebilavtalen, men vi fikk en ny hos Sixt på Heathrow. De plukket oss opp på terminalen og kjørte oss til kontoret, hvor vi etter litt om og men og litt venting kunne kjøre ut med en liten svart Polo  Vi hadde booket en overnatting i nærheten av Salisbury så da var det bare å komme seg ut på veien og sette kursen sørover. Når man først skal kjøre så lenge på feil side av vegen er det like greit å begynne midt i London - så er det verste unnagjort liksom...

På veien kom vi forbi Windsor Castle og siden det  ikke var så alt for langt utenfor ruta vår bestembte vi oss for å kjøre bortom. Det begynte å bli sent, slottet var stengt for besøkende men stedet er pent og historisk og verd å dra innom
Solnedgang

Windsor Castle

Etter å ha kikket på slottet fra utsiden fikk vi oss en matbit og dro videre. Jeg hadde en overraskelsesovernatting, in the middle of nowhere som jeg hadde funnet på AirBnB som vi måtte finne. Og selv om det ble mørkt så fant vi frem og kunne stupe i seng i 12-tida på kvelden. Det var ikke så vanskelig å finne frem - god deal fra AirBnB var det også 441 kr for oss to og da var frokost inkludert.

Det knøttlille huset i hagen hadde vi helt for oss selv. Våre hyggelige vertskap het Graham og Marie

Frokosten var inkluder og det var også ferske blomster på bordet da vi kom.

Etter frokosten her var vi klare til å ta fatt på dag 3 - som skulle vise seg å bli veldig spennende - men på en mye bedre måte enn dag 1!